Jak oznaczyć cenę produktu, czyli wybór szpilek cenowych

O ile w przypadku produktów ułożonych na półkach najlepiej sprawdzają się etykiety, to istnieje wiele różnych sytuacji, w których lepszym wyborem będą szpilki cenowe. Obecnie dostępne są one w rozmaitych rozmiarach, a nawet są wykonane z różnych materiałów. To pozwala dopasować je idealnie do oczekiwań oraz okoliczności wykorzystania.

Jaki materiał wybrać?

Podstawową kwestią podczas wyboru szpilek cenowych jest materiał, z którego są wykonane. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że tutaj rządzi nie tylko estetyka i preferencje dotyczące wyglądu szpilek, ale również ich funkcjonalność i przeznaczenie do konkretnego typu produktów. W przypadku wszystkiego, co nie jest żywnością, sprawa jest o wiele prostsza. Tutaj wystarczy wybrać szpilkę z takiego materiału, który się zbyt szybko nie zniszczy. Z tego powodu na przykład do kwiatów polecane są szpilki kredowe, na których można pisać właśnie kredą lub takimi pisakami. Wyglądają atrakcyjnie, zwłaszcza w zestawieniu z zielenią roślin.

Inaczej sprawa wygląda, gdy chodzi o szpilki cenowe mające kontakt z żywnością. Na przykład w sklepach mięsnych czy cukierniach należy postawić na materiał, który nie tylko łatwo się czyści, ale i taki, który można dezynfekować. Co więcej, powinien być on dopuszczony do kontaktu z żywnością, czyli musi być potwierdzona zgodność z odpowiednimi normami. Dopiero wówczas można dopuścić do użytku tego rodzaju szpilek, pamiętając o ich regularnym czyszczeniu oraz dezynfekowaniu po każdorazowym użyciu.

Jak używać cenówek?

Zastosowanie samych szpilek cenowych nie ma sensu, jeśli nie są one uzupełnione informacją o samej cenie. W przypadku wszystkich produktów, po których można pisać, należy po prostu to zrobić. Inaczej sprawa ma się w przypadku, gdy mowa o szpilkach z miejscem na umieszczenie etykiety. W takiej sytuacji dobrze jest wydrukować informacje o cenie, a następnie umieścić ją w odpowiednim miejscu. Zazwyczaj zaciski są na tyle mocne, że poradzą sobie nawet z cienką kartką, jednak warto też wziąć pod uwagę warunki panujące na przykład w chłodziarce czy lodówce. Cena musi być zawsze czytelna dla klienta, który odwiedza sklep.

A może podstawki?

Kiedy szpilki cenowe nie wchodzą w grę na przykład z uwagi na niechęć do wbijania ich w produkty albo po prostu brak takich produktów, dobrą alternatywą mogą być podstawki. Wyglądają podobnie, a różnią się jedynie sposobem mocowania – można je po prostu ustawić. Podstawki umożliwiają zastosowanie personalizowanych etykiet cenowych.

Dodaj komentarz